از کالای غیراستاندارد به کجا شکایت کنیم؟

مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار کرد: در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد.
در این رابطه محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران به ایسنا گفت: شهروندان می‌توانند شکایات خود را در زمینه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، اما کیفیت لازم را ندارند یا هر مشکل دیگری در این محصولات وجود دارد، از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کنند. برای مثال ممکن است دوغی با علامت استاندارد کپک داشته باشد که در این صورت شهروندان می توانند شکایت خود را به استاندارد ارائه کنند.
وی افزود: البته در مواردی ممکن است شکایت اصلا مورد قبول واقع نشود؛ چراکه مثلا در برخی موارد علت خراب شدن یک ماده غذایی ممکن است مربوط به شیوه نگهداری اشتباه آن باشد، نه استاندارد نبودن آن. 
به گفته این مقام مسئول، طرح شکایت از کالای غیراستاندارد، بسته به نوع تخلف ممکن است حتی منجر به پلمب یک واحد شود یا حتی اصلا مورد قبول واقع نشود.

شکوهی

Next Post

دولت نتوانسته بازدارنده سوداگری جریان سرمایه در اقتصاد ملی باشد

ی آگوست 16 , 2020
سفیر افلاک سفیر مردم لرستان، خبر لرستان، اخبار لرستان، لرستان ساسان شاه ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به پرداخت تسهیلات به مستاجران اظهار داشت: دادن وام به مستاجران یعنی عقب نشینی دولت در مواجهه با نرخ تورم فزاینده غیر قابل مهار، اگر نگاه دقیقی به معادله هزینه […]
خبر جدید | اخبار ایران و جهان | دیتی نیوز | دیتی وب