تمریناتی ساده و مفید برای ورزش مغز

جدیدترین اخبار سراسر ایران و دنیا با بخش خبری دیتی وب ببیند
بخش خبری وبسایت دیتی وب: دیتی نیوز

تمریناتی ساده و مفید برای ورزش مغز

تجربه‌های جدید برای مغز که شامل حس‌های بینایی، بویایی، لامسه، چشایی و شنوایی است، باعث تحریک ارتباط بیشتر بین مناطق مختلف مغز شده و کمک می‌کند سلول‌های مغز در برابر اثرات پیری قوی‌تر و مقاوم‌تر شود.

دندان‌های خود را با دست غیر غالب مسواک بزنید

تحقیقات نشان داده است که استفاده از سمت مخالف مغز (مانند این تمرین) می‌تواند منجر به گسترش سریع و قابل توجه قسمت‌های قشر مغز شود که اطلاعات لمسی را کنترل و پردازش می‌کند.

با چشمان بسته دوش بگیرید

دستان شما احتمالاً بافت‌های متنوعی از بدن را که نمی‌بینید لمس می‌کنند و پیام‌هایی را به مغز شما باز می‌گردانند. سعی کنید گاهی فقط از حس لامسه خود استفاده کنید (اگرچه باید برای جلوگیری از سوختگی یا آسیب دیدگی از عقل سلیم نیز استفاده کنید). برای مثال، در حمام، شیر‌ها را فقط با حس کردن پیدا کنید و یا دمای آب را چشم بسته تنظیم کنید.

جای میز و صندلی‌ها را عوض کنید

یک ورزش مغزی رایج این است که جای صندلی‌ها را عوض کنید تا موقعیتی را که همیشه در آن می‌نشستید، به شکلی جدید تجربه کنید. حتی می‌توانید جای ادویه جات و ظروف را در کابینت‌ها تغییر دهید.

بو‌های جدید را استشمام کنید

بیشتر ما عادت داریم عطر‌های تکراری بخریم یا روز خود را با بو‌های تکراری مثل عطر چای یا قهوه اغاز کنیم. سعی کنید با عطر و بو‌های جدید، به مغز خود تمرین بدهید.

Source link

نوشته تمریناتی ساده و مفید برای ورزش مغز اولین بار در پایگاه خبری هفت روز خبر. پدیدار شد.

تمریناتی ساده و مفید برای ورزش مغز

مهترین اخبار روز ایران و جهان

دیتی نیوز 2

شهریار شکوهی

Next Post

میشخاص، خوش مزه‌ترین روستای ایلام + تصاویر

پ سپتامبر 17 , 2020
جدیدترین اخبار سراسر ایران و دنیا با بخش خبری دیتی وب ببیند بخش خبری وبسایت دیتی وب: دیتی نیوز میشخاص، خوش مزه‌ترین روستای ایلام + تصاویر زبان رمز آلود در باغ ایرانی ریشه در باور‌ها و ارزش‌های فرهنگی و محیطی ایران دارد؛ وجود درختان همیشه سبز از جمله رموز باغ […]